Poczta o2 - Konfiguracja na Windows 10

Jeżeli logujesz się do poczty o2 na systemie Windows 10 i chciałbyś odbierać i wysyłać wiadomości poczty elektronicznej w wygodny sposób - czyli z wykorzystaniem programu pocztowego, a nie za pośrednictwem przeglądarki internetowej, to ten artykuł jest dla Ciebie. Klient poczty w systemie Windows 10 jest bardzo przyjazny i intuicyjny, ale jego konfiguracja może sprawiać trudności początkującemu użytkownikowi. Na szczęście w większości przypadków konfigurujemy go tylko raz a potem już tylko korzystamy przez kolejne lata z udogodnień, które nam oferuje.

Konfiguracji konta pocztowego Poczty o2.pl na Windows 10

Program Pocztowy Windows 10 wspiera większość popularnych systemów pocztowych, np. O2, Gmail, Outlook.com. W pierwszym kroku najlepiej przygotować dane konfiguracyjne, które w bardzo czytelny sposób są opisane zwykle w serwisie w którym mamy konto pocztowe: w tym przypadku to:

Konfiguracja konta IMAP Poczty 02

Serwer poczty przychodzącej - poczta.o2.pl
Port serwera poczty przychodzącej - 993
Tryb zabezpieczenia - SSL

Serwer poczty wychodzącej - poczta.o2.pl
Port serwera poczty wychodzącej - 465
Tryb zabezpieczenia - SSL
Serwer wymaga uwierzytelnienia / włączonej autoryzacji SMTP.

 

Następnie uruchamiamy aplikację – program pocztowy Poczta Windows 10. Przy pierwszym uruchomieniu aplikacji zostanie wyświetlona ogólna informacja. Wybieramy pozycję +Dodaj konto, w innym przypadku u dołu lewego okienka nawigacji wybieramy pozycję Ustawienia a następnie wybieramy pozycję: Konta:

Poczta Windows 10 ustawienia

 

Potem z menu wybieramy +Dodaj konto.

poczta windows 10 dodaj konto pocztowe

 

Teraz wybierz typ konta do dodania, w przypadku poczty o2.pl będzie to „Konfiguracja zaawansowana”.

 

poczta windows 10 konfiguracja zaawansowana

 

Teraz wypełnij podstawowe informacje dotyczące poczty o2 takie jak: adres email, hasło.

poczta windows 10 email hasło - poczta o2

 

W kolejnym kroku nazwij w dowolny sposób konto np.: „moje nowe konto”, "poczta o2"

Następnie wybierz z menu „Zmień ustawienia synchronizacji skrzynki pocztowej” i wypełnij dane.

 

Z pola IMAP oraz danych portu SSL wpisujemy przygotowane już dane skrzynki: poczta.o2.pl:993:1

Mamy zatem dane do pola „Serwer poczty przychodzącej” oraz

poczta.o2.pl:465:1 do pola „Serwer poczty wychodzącej”.

Oznaczamy pola uwierzytelniania, jak na poniższym zrzucie ekranu:

poczta windows 10 serwer wychodzący i przychodzący poczty o2

 

Po wprowadzeniu danych zatwierdź je przyciskiem Gotowe.

W celu wykonania testu można napisać e-maila w programie i wysłać go na własny adres.

Od teraz będziesz mógł wysyłać wiadomości i odbierać pocztę elektroniczną w wygodny sposób, za pomocą dedykowanej aplikacji, bez konieczności każdorazowego logowania się do poczty 02 w przeglądarce.

Info z dnia
Artykuł dotyczy